Direktlänk till inlägg 23 april 2009

one flew ower the coco-nest

Av Marie - 23 april 2009 10:50

är titeln bekant? På svenska heter det Gökboet.

Nu är det här....jag är inne i en manisk fas. Det börjar med att jag kommer hem mitt i natten och finner sambon och sonen i sängen. De drar timmerstockar som inte är av denna världen. I vanliga fall brukar jag knuffa till snarkmaskinerna och sedan hinner jag somna innan det börjar om. Men nu när vi omorganiserar på jobbet är det en del att tänka på. Jag ligger klarvaken och kan INTE somna. Jag lägger mig i soffan och somnar väl inte förrän strax innnan väckerklockan ringer.


Så ska sonens skolgrejor packas ihop. Jag söker genom alla tänkbara ställen där man kan hitta en ren handduk till min sons gympapåse. Han hittar en blöt handduk på golvet till badrummet som vi försöker torka över elelementet som står och tjuter i hallen. Det är bara att ge upp, så jag ringer min väninna och ber att få låna en ren handduk. Vi sätter oss i bilen. Jag ställer bilen på tomgång medan sonen sitter och väntar. Hon viker en vit noppig handuk och berättar att hon precis har börjat om med plugget och undrar om jag är ledig. Jag säger att jag har mycket att göra (och det är sant, men jag är rädd för att hon vill att jag ska hjälpa henne med hennes skoljobb - hon har dyslexi - men jag har inte tid...) men vi enas om att jag ska dricka kaffe hos henne.


På skolan kommer jag på (sedan jag fått handuken av henne på morgonen) att det inte är gympa i dag. Så ringer jag min x-man och ber honom om hjälp. Jag utrycker mig lite humoristiskt. "Det är en säkerhets detalj i samband med passfotograferingen" säger jag "Ska hon ha cykelhjälm på sig" undrar han. Jag skrattar åt det aväpnande svaret och lägger fram problematiken i hela sin kontext:  fixa ett papper hos polisen med underskrift så vi kan fixa ett extrapass åt lillstrumpan...jag misstänker att hon inte hinner få sitt pass i tid. Jag menar sex dagar effektiv tid, hur ofta får man pass på sex dagar? I värsta fall får vi väl sleva upp en tusing för ett sådant där provisoriskt rosa pass. (suck)


Min man, förlåt x-man undrar hur det går med teveserien. Jag berättar läget. Han säger att det låter som man kan göra en intressant bakomfilm. Visst säger jag och berättar hur det ser ut här hemma just nu, kaos....allt fokus på manus, inget på hemarbete. Lite sömn, skriver på alla lediga stunder. Handuksincidenten gillar han extra mycket, liksomdet faktum att jag är manisk.

 Min exman skrattar gott och säger "dra ned på kaffet"  hmmm säger jag

och känner samtidigt hur det liksom sticker i hjärttrakten. Det har det gjort länge, man jag har ignorerat det. "Det är väl nån djävla stressymtom bara" tänker jag. Till dotkorn har jag varit och hon har i princip konstaterat att jag är hypokondriker, men mina barn säger att den där doktorn (jag nämner inga namn) alltid har fel. Hon har ställt fel diagnos på alla mina döttrar. Hmm, men jag vill inte tro att jag har fel på hjärtat, jag skyller på nerverna.


Det är fullständigt normalt att vara så här uppskruvad när jobbet omorganiseras och allt annat är kaos, så det så. Kul som fan att titta på i en film och även om/när man ser sig själv utifrån, men bäst av allt vore att sova ut ngn gång. I morgon bitti tänker jag sova till tio och INTE lämna barn till skolan, basta.


Nä nu ska jag ta tag i allt, hänga tvätt, diska, förbereda milavdragen i självdeklarationen, rätta manus och hitta på en uppfinning som gör att vi blir oeroende av bensin i framtiden. Det borde jag hinna före lunch - va är klockan redan elva. får väl omprioritera då!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 15 juli 2011 16:17

har jobbat näst sista veckan före semestern. har varit i min övernattningslägenhet och tryckt några nätter för att spara bensinpengar. Det går till så här. Man kliver upp på morgonen, äter myssli och mjölk, sedan ser man på några episoder av sex and ...

Av Marie - 14 juni 2011 12:21

idag blev jag uppringd av en pigg tjej på Stage pool. Jag är med i en grupp om fem som ska coachas. Jag nappade på detta för jag tänker att jag ska upp på banan. Jag måste ta tag i den tappade fanan. Nu är det dags- jag är full av förväntan inför d...

Av Marie - 13 juni 2011 23:48

http://insideoutnyc.wordpress.com/  

Av Marie - 31 maj 2011 13:10

http://www.youtube.com/watch?v=tBGngixvQmE&NR=1   Kitty you go girl, kan avdramatisera det mesta - som här i Mensbloggen. ...

Av Marie - 31 maj 2011 12:57

Det är något märkligt med gamla hus. ATt städa ur dem. I april städade jag ur det hus där jag levt med barnen i ungefär nio år. Nio är i princip en hel barndom. Jag gick igenom arbetsrummet och penslade mej likt en arkeolog ned lager för lager, grävd...

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards