Alla inlägg under november 2009

Av Marie - 13 november 2009 18:41

fredag den 13 infaller inte så ofta, men i dag har den inafallit och allt har hittils gått bra. dessutom kommer jag vara inomhus till dygnet har passerat. jag kommer stå i en skrubb som vi kallar för bajamaja - och läsa nyheter tills dygnet är passerat. Jag klarar mej. Fredag den trettonde är inte min otursdag - den är min turdag.

Av Marie - 11 november 2009 14:28

flåt alla ni som besökt min blogg regelbundet.

jag har inte orkat...jag vet jag har varit i berlin. jag har varit här och jag har varit där och nu har jag hoppat bungyjump rakt ut ur samboskapet och det har dränerat mej på energi - som fan faktsikt. fast det inte är mej det är synd om, fast det inte är mej det är mest synd om blir man så trött att kilon rasar och man får svårt att fokusera, men det ska visst bero på adhd. det tror min mamma i alla fall. för en fullt frisk kvinna som närmar sej femtio snabbare än en en bil i hundranittio åker in i bergväggen - lämnar väl inte sin man, speciellt inte om han har högre och fastare inkomst än mej.

jag måste helt enkelt lida av adhd...jag är övertygad nu, jag har läst alla symptom och jag är en slarvmaja, men jag vet att jag är duktig på att koncentrera mej när det behövs, ibland kan jag koncentrerera mej som fan - fan trot.

jag har varit i berlin och spytt ner alla träd, jag har varit i berlin som en riktig turist och där lagade jag min jacka av plast som min stora flicka slutade använda redan innan hon lämnade tonåren. och jag har ätit borstj i prenzlaurberg och jag har sett lapdance och jag har blivit full och jag har fått passet stämplat i checkpoint charlie och jag har liftat med minexsambo med turkar mitt i natten ända från wilmersdorf till kantstrasse och dom var jättesnälla.

berlin var bra,

till berlin återvänder man gärna och en kille osm skriver fan så mycket bättre än mej har givit sin version strax efter tjugoårsminnet av murensfall. glöm dock inte när vi firar som tokiga att berlinmuren fallit att det finns andra murer, mellan euorpa och afrika eller vallgravar där vi låter flykitingarna drunkna i medelhavet - bara för vi inte vill dela med oss av vår bnp och bekvämlighet.

det finns en mur mellan USA och mexico där man slänger ner några granater i tunlarna så folk som försöker ta sig fram dör - pang bara, säger det så flyger armar och ben all världens väg och det finns en stor djävla mur mellan israeler och palestinier som byggs på palestinsk mark...en del i israels aggression mot palestinierna den muren skär rakt genom hjärtan och det är skamligt att vi inte pratar om de murarna nu när vi firar den som revs för tjugo år sedan i berlin.

här är i alla fall hassans berättelse om berlin:

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_3762749.svd

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards