Alla inlägg under mars 2007

Av Marie - 15 mars 2007 07:21

Våren är här - det syns tydligt, för på vår uppfart har det tinat fram ungefär hundra njae i alla fall sexton hundbajskorvar ichh. Jag har fått ta på mig det roliga uppdraget att samla upp dem i små plastpåsar och lägga i soptunnan, eller lägga varsamt på spaden och plumsa över gräsmattan till komposten med dem. På kvällen när vi går ut och går rundan (min nya vana från i dag. Nytt bättre liv) säger kompisen. Gör som den där konstnären som jag såg på Arty. Han förgyllde sina egna korvar och glasade in dem. Okay det finns konstnärer som jobbar med kiss och blod men nääää nu går det för långt, fast så länge det inte luktar så...Jag har fått en ny dator, för den gamla är skrutt - en hp. Dotterns pojkvän har hjälpt mig föra över filerna över nätverket. Men innan jag somnade skulle jag kolla och då fattades massor. Snacka om panik. Men han lugnade mig i morse. Dom gamla finns kvar och vi ska plutta in dom tillsammans. Vilken tur, det var ju flera års samlgade tankar och idéer. Sådant går inte att värdera. Jag måste börja med någon typ av back up, alvarligt. okay nu sänder jag dagens skrivna skörd till en hotmail adress, men så kan man ju inte hålla på, man måste komma på något mer konkret - ett bättre sätt. Ett USB minne kanske och spara på varje kväll. Bränna låter jobbigt. När man säger hembränt i dag tänker alla på låtar eller filmer, för några år sedan handlade det om sprit. Det kallas numera för HB. Samma för några år sedan när jag sade till en väninna. Jag ska hjälpa människor göra hemsidor. VA, sade hon ska DU börja göra saft??tiderna förändras... föränderligheten är det enda man kan räkna med. Stillastående är farligt. Alla är rädda för framtiden, åt vilket håll den ska dra. Nu får det väl ändå vara nog, det var bättre förr. När jag var ung. Känns dom igen. Det ähandlar om rädsla. Nostalgi handlar om längtan tillbaka till en tid när man slapp ta ansvar. THats ithopp och hej - leerpastej!

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards