Alla inlägg under februari 2009

Av Marie - 24 februari 2009 14:33

har hittat en superentusiast. Som försöker göra en film utan pengar, han videobloggar. och adressen finns här.

Deras jobb med att göra filmen är i sig en film, de videobloggar och bråkar han och flickvännen. Hon säger "It´s all about you isn´t it".

kolla själva får ni se.

http://thelonefilmmaker.com/


Av Marie - 23 februari 2009 23:23

återseende med kär bekant samt sjukskriven arbetskompis. fika och skratt, länge sean jag skrattade så mycket, kom jag på mig med. Det kändes bra, man borde få skratta så här varje dag, ett gott skratt förlänger livet. det är nog sant.

Av Marie - 20 februari 2009 20:03

startades de osynligas blogg. Stina Oscarsson och Jacob Hirdvall med flera lägger ut sina tankar om kultur. Det började med att de gjorde en skuggutredning till den statliga kulturutredningen som presenterades den 12 februari.

här kan man följa bloggen:
http://detosynliga.bloggsida.se/


Av Marie - 20 februari 2009 19:52

när jag är på jobbet vill jag hem, när jag är hemma vill jag till jobbet.

När ska rastlösheten komma sig ur systemet -liksom, jag bara frågar.

Av Marie - 19 februari 2009 22:32

till alla ni som inte fattar kulturutredningen

här är ett verktyg.

http://detosynliga.se/web/pages/hem.php


Av Marie - 17 februari 2009 16:59

när alla tror att jag är i Stockholm med MArie C på förtäckt semester. (hiopp hipp hurra MArie C - du fyller år i dag. I morse hann jag inte koka kaffe men väl överaska med några små presenter) I själva verket försöker vi lägga sista handen vid vår teveserie...eller i alla fall det avsnitt som vi snart ska skicka till ett stort filmproduktionsbolag.

Vi har skrivit i vår lilla tantskrubb ett stenkast nedanför Tranebergsbron. Sedan har vi tagit tuben in till gamla stan och gamla hederliga CAfe Edenborg på Stora Nygatan 35 där vi suttit och författat, när vi tröttnat åkte vi videra med tunnelbanan mot medbergarplatsen, sneddade över Björns trädgård och beskådade moskébyggnaden och fortsatte uppp på Tjärhovsgatan. Målet var ett litet indiskt kafe på Östgötagatan (det kan även varit en annan gata, minns ej) men vi hittade aldrig dit, vi irrade oss upp på Mosebacke och dess kullerstensgator, sneglade på etablissemanget och kägelbanan och hastade vidare i snålblåsten ned mot Urvädersgränds historiska fasader (här kunde man göra film om man fotoshoppade bort vägskyltarna tänkte jag högt över den pittoreska miljön) vidare över Götgatspuckeln. Marie C tog ut kursen mot ett café (hon är duktig på att hitta café-skyltar) och vips så var vi på multi kulti där vi åter fikade. Jag köpte indisk meditationsmusik. Och så fortsatte vi att skriva. Sedan vi anlände till Stockholm i söndags har vi dödat tre karaktärer (skrivt ut dem ur serien) och så har vi rivit upp handlingen, dödat alla våra darlingar (kill your darlings) och så har vi fikat, fikat, tittat på bilder på mina barn som ligger i datorn och hastat vidare in på ett litet ölsjapp där vi åter pratat om våra liv. Färden irrar vidare in på emmaus, men vi hittar inget, allt är för dyrt här i Stockholm (tacka vet jag Amenestyboden i Härnösand). VI hittar den välbekanta T-skylten. T för tunnelbanan som tar oss "hem" mot Alvik - kapplöpning på tiden (hinner vi på toa innnan vi dör efter ölen på söder -jaaa vi hann). Och så hem koppla upp datorn och skriva skriva tills vi ska på middag hos Janet klockan sju (i går kväll var vi och såg Australia med JAnet och hennes kille Cees. Australia är den där filmen med Nicol kidman - underbar film - aningen amerikansk fastän den är australiensk med Buz Lurman som regissör, men oj vad jag grät, den var hjärtknipande. Det genomgående temat var förutom hur hemskt illa australien behandlat urinnevånarna - kärlek, särskilt moderskärlek) och sedan tilbaka för att skriva skriva. VI har lovat varandra att inte korka upp vinet före midnatt, vi måste börja skriva replikerna först. I morgon städar vi ur rummet och fyller min bil så åker vi tuben in till stan oc h fortsätter skriva på caféer - fan vad det går pengar. Sedan kommer jag att åka tillbaka till alvik promenera till bile och köra hemåt nästan femtio mil och kommer att vara hemma sent på kvällen.

Av Marie - 13 februari 2009 16:10

vaknar vid 6.30 som vanligt, hjälper sonen i gång så han kommer till skolan. Hem hem hem. Ringer väninnan Eva som jag ska hjälpa med studierna eftersom hon har lite problem med dyslexi. Ringer vid åtta - hon är inte klar. Mmmm tänker ja goch gå roch lägger mig, vaknar med ett ryck klockan tio och är helmosig i hjärnan och överallt. Åker hem till henne, dricker kaffe och så börjar vi, hon läser skriver i ett anteckningsblock och jag skriver in på datorn...vi diskuterar, ändrar ock så håller vi på. Klockan tolv blir det full rulle hem till Kasper som ska rastas. Det får bli en kortis runt kvarteret bara, hem kasta i mig lite välling och så iväg till skolan, hämta sonen, hem - dumpa sonen hemma, till järnis och köpa luftventil till elementen, hem, läsa lite tidning och sedan bär det iväg ut för solen skiner. Vi tar åter kasper med oss och ger oss ut alla tre, äldsta dottern, sonen och vovven kasper. Han springer efter pinnar och vi är ute i solen en hel timma - underbart. Nu är jag tröt toch mjuk i knäna och måste städa och laga mat - blä

Av Marie - 10 februari 2009 15:01

Kasper, kasper vackra svarta hund

man får livsandarna tillbaka när man går ut med dig en stund.

du springer efter pinnar och hoppar runt i snön

Kasper kasper - att rasta dig är en dröm

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards