Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Marie - 9 februari 2009 01:01

ok om jag censureras, jag är van vid att förminskas och bli taskigt behandlad men när tidningens tuffaste reporter också får en släng av sleven då djävlar går det för långt.

det här fick visas på bloggen:

http://allehanda.se/mer/tidningsliv/1.509729


Shit vad det smäller

En ovanligt livad söndag på webben med olyckor och snökaos. Men det är inte snörusket som gör att det går runt i huvudet.

I morgon har vi personalinformation här på jobbet. Alla pratar om det, alla undrar, alla gissar. Det visar sig väl i morgon bitti, antar jag.

Nu ska jag istället försöka få reda på hur det gick med det senaste polisradioanropet innan jag kilar hem. Gud, gör så att det inte är nåt allvarligt.


Det som däremot togs bort var ungefär denna ordalydelse (dum som jag var kopierade jag inte Annas kompletta blogg, jag fick för mig att hon var imun mot censur) Obs! detta är färskt ur minnet:


Alla går och undrar om det blir personalneddragningar. Sådant är ju vanligt these days....

liksom meningen:...Undrar vem som får gå?


Det är märkligt vad en liten bortsuddad mening eller tre kan få förändrad innebörd. Nu kan man ju tro att Anna undrar om det ska bli julgransplundring eller något annat skoj på personalinformationen.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards