Alla inlägg den 5 april 2009

Av Marie - 5 april 2009 23:10

stolt för att minäldsta jänta tog över där jag vek av - vek av för att jobba. Short story: har väninna med dyslexi som kämpar med en 7,5 poeängskurs i åldrande. Jag har hjälpt henne massor av timmar i helgen med att formulera meningar om ätproblematik vid demens, alzheimers samt stroke. VI har bläddrat i en uppsjö av facklitteratur -kämpat - kämpat, så när det var dags för mig att åka till jobbet. kände jag att hjälp, blir hon klar (deadline vid midnatt) men då tog min förstfödda vid och hjälpte en kvinna i nöd. Sida vid sida sitter de vid henens dator och knappar in ord meningar och kämar mot klockan.

Sistahoood. Vad vore vi kvinnor utan sisterhood.

Av Marie - 5 april 2009 15:31

nej då dom är lika viktiga dom.

JAg har inte glömt dej Bo-Gunnar (arbetsnamn för teveserien). Inte heller Drömspelet...ej heller kortfilmen eller romanen. Men just nu har jag släppt in de två andra i artikeln här under: Resan hem och Honungsmorgnar, i mitt speciella rum där de får extra mycket ljus och kärlek. sådant är viktigt för att plantor ska gro och växa sig starka.

Av Marie - 5 april 2009 15:24

och jag blev med ens varse att jag faktiskt är manusförfattare och inte radiotidnignsjournalist på en tidning som är under stark omorganisation - Det innebär att jag måste förlfytta fokus på trygghet/otrygghet på jobbet till mina egna grejor. Sagt och gjort. Har skickat iväg ett glatt mail till världsberömd (i hela sverige) producent/manusförfattare med förfrågan om hen vill läsa mitt kortfilmsmaunus.hoppas hoppas hen gillar det och hoppas hens fru kan regissera. Marina är på min linje och vill se samma dreamteam göra honungsmorgnar som sedan går vidare och gör långfilmen Resan hem. Där har hon kontakter med tänkta huvudrollsinnehavare....jag ser för min inre syn vilka vackra bilder det skulle kunna bli i båda dessa filmer. Och min klasskompis som nu är i afrika - jag älskar hennes bildvärld (hon går nu på filmhögskolan) om man får önska fritt vill jag att hon filmar honungsmorgnar...och gäran även REsan hem...hon vet inte om detta själv...ännu....

Om man vill något tillräckligt starkt kan det bli verklighet har jag hört. Så det är dags att fokusera all energi och tanke kraft på de här två projekten.






Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards