Alla inlägg den 22 april 2009

Av Marie - 22 april 2009 12:36

så har tillvaron komplicerats ett snäpp. Man har kläckt en idé skrivit ett manus, knutit en artist till manus som manus kretsar kring, så börjar producenten löjla sig och säga jobbiga saker som att man ska leta regissör och tänka på förpackning - eller den här "så kan ni komma och presentera idén för vår utvecklingsavdelning".

Jag och M grips av panik, så jag måste skriva til min mentor - som sitter på flera mille på en av sveriges största filmpooler och hon påminner mig om att du/ni är faktiskt manusförfattare och idéägare. Det är inte vårt jobb att hora runt och söka regissör och tänka på den komersiella biten som förpackning. Gud så skönt. Och så hintade hon att vi kunde komma  och presentera idén för henne och deras organisation eller rent av SVT när vi ändå håller på. Det känns ju skönt, liksom.

Nu ska Marie fråga sin lärare på utbildningen (samma som Mia och Klara gått) och så har jag skickat iväg en Quest till min gamla trygghet, utbildnignsansvarige på manustubildningen i Umeå. Sedan tar vi ett djupt andetag och fundrar hur vi ska göra.

Det är ju faktiskt vår idé och det är vi som sitter med ess på handen.

Det är lätt att glömma det

när man har med äckligt stora organisationer att göra.

Det är lätt att känna sig liten då.

Skönt att ha en mentor som inte släpper taget

fastän

man gått ut utbildningen.


Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards