Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Marie - 16 mars 2009 21:00

först har jag skrivit på teveserien, kom på lite nya idéer som platsade (smärre förändringar enbart) så fick jag mail från Zinat som okejade att träffa mig i stockholm, det kändes bra. Eftersom jag hade sådant flyt tog jag mod till mig och ringde Lillbabs manager som gav mig numret till dottern. Jag ska återkomma i början av april för att kolla om Barbro läst manus. Hoppas hoppas, hoppas hon vill va med i långfilmen, det kan lösa upp knutar och få saker att röra sig åt rätt håll.


Så for jag till jobbet och där var det ny lokal, ny nyckel och nytt genomdesignat kontor. En bra grej var att det var höj och sänkbart skrivbord och det är bra för ryggen, dessutom jobbar man närmre övriga redaktionen och det är alltid kul, att få lite mer kontakt med kollegorna.

Dessutom träffade jag slemolga in person, det visade sig att hon var en helt annan person än jag från början hade trott. Livet bjuder ständigt på överaskningar.

Av Marie - 16 mars 2009 09:18

Heja STina Oscarsson som bloggar om den snåla kulturvindarna som nu blåser. har tagit mig friheten att klistra in ditt inlägg här och lägga bloggen till din sida under, hoppas du ursäktar:

Skräpmat för själen

Kulturutredningen vill satsa på strategisk forskning inom kultur och hälsa. Jag undrar stilla: måste vi ha belägg för allt? Måste vi idag veta med hur många år vi kan förlänga vårt liv om vi ser en teaterföreställning eller läser en bok i veckan för att vi ska kunna försvara ett offentligt finansierat kulturliv i framtiden? Har vi i detta sekulariserade samhälle rationaliserat bort själen helt?

Ska man tala om kultur och hälsa borde man nog först fråga sig om all kultur är bra för hälsan. Jag hörde en forskare på radion häromdagen, det var återigen bevisat att men får cancer att dålig mat och hon ville förbjuda reklam mot skräpmat. Jag funderar på om det inte finns en hel del skräpmat också för själen?

Stina Oscarson

http://detosynliga.bloggsida.se/okategoriserad/skrapmat-for-sjalen

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards