Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Marie - 11 mars 2009 23:24

och läser texten rad för rad. VAr det DAn ANdersson tro, eller han med papeprslappen , FErlin "har du tappat ditt ord och din papperslapp, du barfota barn i livet, så sitter du åter på handlarens trapp och gråter så övergivet. Var det långt eller kort det ord som du glömt, var det väl eller illa skrivet, tänk efter nu du barfota barn - förrn vi föser dig bort i livet"

Hur hänger det här ihop, troligtvis inte alls, med det enda tillägget att jag kommit hem, druckit två glas vin och slappnar av inför några lediga dagar. Äääääääntligen.

poesi är något jag alltid älskat - älskar, bär med mig dikter genom livet och de jag inte kan minnas har jag som små minneslappar. Tranströmmer och nu den här - va fan la jag den....måste rota genom handväskan för att hitta den: äsh fan, lika bra att ge upp. Det är aldrig för sent att ge upp som han sa - han i Eskeufurat, pesimistkonsulten. äch lägg ned. TAck å hej. i morgon är en annan dag.

Dagens snackis föresten. Georgien får inte vara med i schlagerfestivalen för de gjort en låt med den fyndiga titeln "we dont want put in" - alltså vi vill inte ha typ Putin.

he he


Av Marie - 11 mars 2009 00:18

när man redan jobbat arton minuter över midnatt. Fisken (alltså ett file transport protokoll som föröver mina ljudfiler till kaknästornet med en fisksymbol) snurrar runt runt på datorn och man nyser och mår skiit och vill hem, bara hem. Trött så in i bomben och livrädd för om det ska vara halt i natt i gen. Häromnatten var det värsta olyckan så E4 proppade igen en dryg halvtimme. Jag kom var bland de första som kom till platsen och hamnade i bilkön och där fick man stå där och vänta medan ambulanser, poliser och andra utryckningsfordon kom och "städade" - alltid blir man lite skärrad. Hoppas ingen skadat sig, brukar man tänka och så påminns man om hur bräckligt livet kan vara.


Men här på jobbet är det aveckling och utflyttning som pågår. Nu rensas det ur lådor, rivs ned tavlor från väggar. Det slits  ut datorer ur elkontakter. För nu ska det gamla och fula slängas, iväg åker våra burkar för nu ska vi ha designade brevkorgar och pennställ som matchar den nya inredningen för nu går flyttlasset och snart ska vi alla (hallelulja) in genom pärlepoten och träda in i det nya fantastiska  Mediaföretagetss genomdesignade nyslimmade kontor. SLimmade för kontoret är mycket mindre än det vi sitter i och slimmade för personalen ska skäras ned.

Appropå slimning, kolla in detta som ett tips till världens alla slimningssugna företagsledare. Hur man slimmar och samtidigt bjuder på underhållning av klass (kan diskuteras...alltså det ska va kasst. det är deras grej, att de alltid balanserar på gränsen till avgrunden, på gränsen till ett fjasko):

http://svtplay.se/v/1471589/mia_och_klara/del_8_av_8?cb,a1364145,1,f,102951/pb,a1364142,1,f,102951/pl,v,,1471589/sb,p102951,1,f,-1


Dra förslagsvis regeln fram till 5:50 in iprogramtiden. dÄr är slim-inslaget.

jag säger bara wow. I mitt nästa liv ska jag gifta mig mid Mia&KLara.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards