Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Marie - 10 mars 2009 12:20

simon norrsveden, blott 22 år har gjort lite gladpop:

http://www.youtube.com/watch?v=H5Nn-SIDfWo


och så lite mörkt, romantiskt och vackert från Jay-Jay Johanson

http://www.youtube.com/watch?v=awxnfagxdxQ


kanske lite turkisk/persiskt:


Kayhan Kalhor och Erdal Erzincan

http://www.youtube.com/watch?v=g5LhuYdyKz4


fan vad jag är ledsen at tjag missade Urkult i år jag mena ri fjol. Dom här spelade: Watcha Clan:

http://www.youtube.com/watch?v=gwSSUaZdihs


och tisdag den 5 maj står den här donnan på Södra TEatern. Wish I was there:

Diamanda Galás här gör hon Billie Hollidays Gloomy Sunday:

http://www.youtube.com/watch?v=KzWVWY5QUzg


Av Marie - 10 mars 2009 11:21

underbara källa, livets källa. Nu har jag sovit och nu ska jag ut med grannens söta flat - Kasper :-)

Av Marie - 10 mars 2009 06:51

fan oxå. det blåser en förändringens vind på jobbet där var femte inom sin tid ska gå. Vi har en sökajobbprocedur som innebär att alla söker om sina jobb den 20 april och får besked den 29:e. Toppen! precis när man är chanslös för att få sommarjobben "där ute" jag som inte har råd att vara arbetslös (då jag jobbar deltid med mycket ob pengar för nattar bete som utgör lönen. stämpla vore likställt med vatten och bröd typ femtusen i månaden).

Nu är halmstrået "glassbilsförsäljare" dessutom väck, nu heter halmstrået "jobbchoach" hos Miroi.

gäsp, suck, gäsp. Men å andra sidan kan jag ju alltid glädjas åt att eventuellt upfylla kraven i kravspecifikationen på något jobb jag i bästa fall får söka (vet ej om det enbart är  de fast anställda som får söka. Vikarier dissas som regel) och känna mig så där lagom kreativ(ett ord som för övrigt förstörts av ett för flitigt utnyttjande av olika myndigheter och andra som slätat ut ordet kreativt och förvandlat det till något näst intill fult) och förväntningsfull inför att forma företaget in i tjugohundratalet som det så klämkäckt brukar heta i de uppmuntrande veckobreven som dimper ned från företagest VD i min brevkorg.

Av Marie - 10 mars 2009 06:36

känner mig som ett gammalt fyllo utan att ens druckit en droppe. vad är då felet. Svar Sömnbrist. 00:20 stämplar jag ut från jobbet och är hemma 01:18. TRAfiken var bra men jag var trött. Somnar väl sissådär klockan 03:00, ligge rohc vrider mig som en j___a propeller innan jag kan somna.

Så ringer väckr klockan 06:30. JAg staplar in mot köket och tar fram två sport Wasa husman som jag fyller med philadelfiaost upphottad med något grönt, förslasvis gräslök. Det ärmeningen att jag ska leta fram sonens skridskor, sonens skidor, sonens kläder såväl inner som yhtter och förflytta honom till skolan.  Huden i ansiktet sticker av trötthet och jag längar mest till att åter vara hemma igen vid cirka 7.30, tiden så jag får gå och lgga mig och sova fram till klockan elva, när jag åter ska kliva upp och gå ut med grannens hund, något jag dock ser fram emot. Gäsp.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards