Direktlänk till inlägg 24 juni 2006

Midsommardagen

Av Marie - 24 juni 2006 22:15

Midsommardagen.- pappa, varför måste superhjältar vara så svettiga- inte är superhjältar svettiga- men jag är svettig- du har ju inte badat idag- men det är för att jag har så mycket på mig- träffade du dina kusiner idag- mmm, dom sköt med luftgevär- vad häftigt- men jag sköt med min egen pistol.Den egna pistolen är en trasig westernpistol som man köper på första bästa affär för en femtiolapp. Kittet med sheriffstjärnan och hatten har försvunnit i hanteringen.I fyraåringens värld härskarCowboysen och naturligtvis... superhjältarna. Har man en mask från kalleankabladet och en handuk över axlarna, är man per automatik superhjälte. Jag orkar inte vara entusiastisk. Luften har gått ur en efter midsommardagen och en förlust i VM mot Tyskland. Luften har gått ur en efter en helg med irritation och gnissel. Vad ska man nu hoppas på. Kanske ska man sy en superhjältekostym åt sig själv. Sätter man på sig den röda dräkten med det gula S:et på magen kanske livet blir lättare. Det är bara att kasta sig ut med högerhanden knuten mot skyn. Flyga iväg och begå nya fantastiska bedrifter. Plopp, där sprack bubblan. Ser ut över trädgården.- FAn nu regnar det ute. - Livet suger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 15 juli 2011 16:17

har jobbat näst sista veckan före semestern. har varit i min övernattningslägenhet och tryckt några nätter för att spara bensinpengar. Det går till så här. Man kliver upp på morgonen, äter myssli och mjölk, sedan ser man på några episoder av sex and ...

Av Marie - 14 juni 2011 12:21

idag blev jag uppringd av en pigg tjej på Stage pool. Jag är med i en grupp om fem som ska coachas. Jag nappade på detta för jag tänker att jag ska upp på banan. Jag måste ta tag i den tappade fanan. Nu är det dags- jag är full av förväntan inför d...

Av Marie - 13 juni 2011 23:48

http://insideoutnyc.wordpress.com/  

Av Marie - 31 maj 2011 13:10

http://www.youtube.com/watch?v=tBGngixvQmE&NR=1   Kitty you go girl, kan avdramatisera det mesta - som här i Mensbloggen. ...

Av Marie - 31 maj 2011 12:57

Det är något märkligt med gamla hus. ATt städa ur dem. I april städade jag ur det hus där jag levt med barnen i ungefär nio år. Nio är i princip en hel barndom. Jag gick igenom arbetsrummet och penslade mej likt en arkeolog ned lager för lager, grävd...

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards