Alla inlägg den 16 juni 2006

Av Marie - 16 juni 2006 07:48

följ den till denna adress:http://www.filmivasternorrland.com/nyheter/bilder/Filmnytt_2-06.pdfdet är film i västernorrlands nyhets brev. Andreas Öhman vann mellanviktstiteln med sin avoiding death, en animerad film. Han är endast 21 år men har ett öga (och hjärta) för film.Grattis Andreas!Har funderat vad jag ska göra med min stora uppgift i höst. ETt filmmanus är lite tungt och Sirel gav mig ett tips. Tänk på vad du vill skriva om innan du börjar nysta i en berättelse. Jag har tänkt och tänkt att jag vill göra något om relationer, gärna mor-tonårsdotter. Relationsfilm känns pretentiöst, kanske kan jag utmana det genom att fånga problematiken men byta genre, gärna utmana och skriva det jag inte brukar, kanske skräck eller deckare eller rent av humor. Nu ska jag bara samla i sommar. Först ska jag göra Micael Valeurs övning att skriva runt klockan. Skriva precis varje timme på dygnet med start klockan 22.00 i kväll, nästa kväll klockan 23.00 och så fortsätter man tills man är tillbaka på 22.00 Jag tror det är viktigt att ha sommaren på sig att förutsättningslöst samla material innan man bestämmer sig för vad man vill göra. Vorehouse är också bra, särskilt hans Creativity book. Två övningsuppgifter på varje sida och varje uppgift tar tid och utmanar en verkligen om man vill gå in för det. Har tyvärr bara hunnit göra två övningar. Jobbet kom emellan. Men där stod något viktigt i förordet. att man utvecklas än mer om man kan få syn på sig själv och sitt eget skrivande, sin process medan man arbetar, alltså det som vår konstnärlige ledare Claes-Göran tjatat om ända sedan vi klev innanför trösklarna på utbildningen.Ett noll till dig C-G!:-)åsså ännu en notering efter tio timmars jobb på ett supermarket nära dej.Jag har kommit hem från jobbet. Ryggen värker, armarna värker, nacken värker. Jag är fet, jag är ful. Idag när jag stod och demade träffades jag av en fruktansvärd dejavu. Jag såg mig själv i framtiden; en gammal ensam, fattig, fet och ful kärring . En ensam fattig, ful, tandlös gratisätare som fyller sin mage med kolhydratrik pasta, ibland festar hon till genom att gå runt på torsdagar och fredagar och provsmaka gratismat på varuhusen. Det är min framtid, men först har jag misslyckats fullständigt som manusförfattare och beswtämt mig för att supa ned mig rejält. Jag börjar på finare märken men snart är jag nere i träsket och hinkar rödvinstetror. Om inget mirakulöst händer. Något i stil med siffran 42, visst var det 42 som var meningen med livet. Eller var det kanske en annan siffra. Jag får gå till spelhörnan på bensinmacken och kasta tärning, kanske vänder lyckan ändå, eller så kan jag spela på vem som vinner nästa års melodifestival. Men en sak är säkert. Det spelar ingen roll hur mycket pengar man får i stipendium och tillbaka på skatten – i slutändan är man ändå alltid fattig. Tar man inte upp femtioöringarna pissar hundarna på en, därför ska man alltid gå med en femtioöring i dojjan, just in case.:-)

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards