Alla inlägg den 28 juni 2006

Av Marie - 28 juni 2006 22:14

Idag har min lille son namnsdag. Han fick fira det med att slippa morgontvätt, för vi var ändå sena till dagis. Jeansen var nog lite skitiga dom också, rent av trasiga. Zigzacken hade gått upp på knät. Dom skulle på utflyckt. Min matlåda blev inte den bästa. Fiskbiffar idag med. Det fanns inget annat att slänga med än selleri och tomater. Inga mackor, inget morgonkaffe. Rätt in på jobbet, en halvtimma för tidigt för att jobba undan. Allt trasslade sig. Fick bara en kvarts lunch. Men här kommer det bästa:I dag fick jag uppslaget till min kommande film. Jag sitter på en tidning och till en tidningsredaktion kommer alla typer av människor. Nu har jag blivit inspirerad, fått en tråd att nysta i. Mer säger jag inte. Men jag är en historia på spåren. En god historia – hoppas jag.Stressade hem, men hann med en gratilatte på hemvägen. Värmde en soppa som trettonåringen gjorde av en påse i går. Den smakade svamp.God faktiskt. SKurade med ett par avklippta långkalsonger, badade lillemannen medan jag rengjorde badrummet från golv till tak, tvättade, fyllde diskmaskin vispade ihop sockerkaka, allt i ett hysteriskt speedat tempo, bara för att få sätta mig med mina flickor och se topmodel och äta namnsdagssockerkaka klockan nio då topmodel borjade. Fick inte se slutet, men det gjorde inget. Egentligen ser jag inte för att jaga vill se - utan för att jag vill sitta med mina flickor en stund. JAg berättade för Marit om min idé med filmmanuset. Hon gavmig en del nya tankeväckare. Nu har jag något att grunna på ett tag. hopp och hej.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards