Alla inlägg den 6 juni 2006

Av Marie - 6 juni 2006 16:27

I dag är det svenska flaggans dag. Alla är sega efter gårdagens grillfest på verandan. Sjuttonåringen blev högjludd när hon diskuterade politik med hitbjudna gäster. I dag blänger grannarna konstigt på mig. Jag har givit mig ut på skräpcrousing i grannskapet. Alla bär ut sina gamla möbler och annat bråte i väntan på den stora sopbilen. Jag har redan fyndat en zinkbalja och en söt liten byrå. Nu kör jag varv efter varv runt några resväskor från fyrtiotalet. Jag vågar inte ta dem för närmsta grannen ligger på knä i träningsoverall i sitt trädgårdsland. Vem vet, kanske uppstår en möjlighet när mörkret faller...Jag köper pizzor i grannbyn, för ingen orkar laga mat. Där på Diegos pizzeria i källarplanet invid busstatikonen i Byn möter jag biträdet på järnaffären. Han har på sig värsta knätofsutstyrseln, fast på ett positivt sätt. Det är en hembygdsdräkt och han tänker skutta runt i både hambo och polska på torget. Jag ler förläget och känner mig onyttig. Jag ropar ett hurtigt "lycka till" efter hans ryggtavla och tänker tyst att jag ska ta en omväg runt järnaffären. (Vilken ångest hurtiga människor kan ge en). Jag sitter hemma vid köksbordet och skriver. Köket är en enda köckenmödding av skräp och disk. Julgardierna sitter ännu uppe och intill den kanststötta porslinsbuddahn i köksfönstret står påskkycklingen. Jag måste nog städa snart, i alla fall före midsommar. I kväll ska jag på bio med näst minsta barnet, trettonåringen. Hon ska se X-men 3 med sin kompis. Under tiden ska de två stora ha inflyttningsfest i pensionärsvillan dit nittonåringen flyttat. Jag måste ha lilla fyraåringen med mig, fast det finns ingen bio för honom. Inga pengar finns för besök på hamburgerrestaurang heller. Vet inte hur vi ska fördriva tiden, men gubben är och skruvar på verkstaden, kanske kan vi åka dit. I morgon är det vardag på nytt, men Leo är sjuk,så mycket vettigt kommer inte att bli gjort. Kanske kan jag kliva upp tidigt och cykla nån timma på testcykeln, måste verkligen göra något åt "kärringmagen" som hängt sig fast. Två års studier och man går upp åtta kilo. Det är helt sjukt. hej svejs!

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards