Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Marie - 28 juni 2009 07:20

...jag älskar dem och hatar dem. En blandad känsla. På resa i Tunisien köpte jag med mig en liten, liten plastflaska med parfym. Försäljaren sade att all parfym görs i landet och tappas på snyggare flaskor innan de säljs i europa och övriga världen. Om han hade rätt, var detta "the realthing - without label".

Jag köpte en myskiknadne sak med tung kryddig/blommig smak. Den slår en i huvudet, men jag tycker om den. Det värsta är att man så sällan kan använda den. Inte när man är på allmän plats (tänk på alla allergiker). I går kväll sprutade jag på mig en sky sedan jag dushat. Doften förföljde mig nog ut i joggingspåret. Jag tog ännu en ny runda i morse. Den asfalterade slingan runt sjön cirka sex, sju kilometer. Först gick jag men sedan började jag springa. När jag passerade blomsterängen måste svettdropparna blåst nytt liv i den där parfymen för varenda geting, bi och humla som fanns avlöste varandra att följa efter mig. Själv hade jag tänkt ta det lite lugnt (eftersom sist jag sprang den slingan tog jag ut mig å det grövsta under en stekande julisol och jag blev liggande sjuk i en hel vecka) men det tillät inte de otäcka små flygfäna. Det var bara att springa för att komma undan.

Gissa om jag flåsade när jag äntligen kom i mål, dvs hem. Nu sitter jag vid köksbordet.

Det är en härlig känsla när tunna svettdroppar långsamt rinner utmed tinningarna och halsen. När man vet att man gjort sig förtjänt av ett glas saft och en kort vila innan dushen väntar.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards