Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Marie - 20 augusti 2008 23:59

det svider imina ögon av att glo på skärmen och jag hr ont i halsen av att läsa alla nyheter. vad gör jag här egentligen när jag kan sitta hemma och författa nästa nobelpris eller oscarsnominerade whatever manus/bok/ musikal. dags att ändra dagordning

Av Marie - 20 augusti 2008 12:22

i det vi kallar livet.

sonen färglägger i sin födelsedagsbok - full av pirater och jag får hjälpa till att sudda. Nyss åkte han runt här på köks och hallgolvet med de rullskridskor han fått av sin syster. Pang, där slog han armen i dörrkarmen.

"Kan du sudda här, där och där lite grand" sägger han uppfodrande och övergår till att göra ljud genom att blåsa luft och klicka med tänderna. det låter lite afrikanskt.

Jag suckar reser mig.

"mamma du suddar dåligt"

"Jag vill egentligen skriva"

"jamen du är ju mamma"

"men jag är författare också"

"Hur kan du få får dig att du är författare, när du vill bli författare"

"för att i mina ögon är jag det redan, bara det att jag just nu har mycket lite tid"

"Vilken fi nklänning du har" säger dottern när hon kommer från rökstunden på balkongen.

"jag vet svarar jag" skuldmedvetet. Den är orättvis också

"mm" säger mellandottern och nickar allvarligt. Själv har hon på sig en powersuit fårn åttiotalet, altl secound hand, knytblus och kjol, mitt skärp och ett par randiga runda örhängen. Allt klär en skönhet och hon är så tjusig.

"ska du skaffa dreads, eller är du bara rädd för att borsta och tvätta håret" undrar mellandottern och vänder sig till yngsta sonen.

"vaddå"säger han och ser oförstående på honom

Hon övergår till att fläta hans hår

"aj, aj" skriker sonen som är håröm

"sluta" säger han

" du är så söt, söt söt" ropar mellandottern

"börjar du skolan i morgon" hojtar hon

"gör jag det"frågar sonen

"mmm"nickar jag.

"kan du läsa vad som står här" säger hon och håller upp en tidning

"sluta prata med mig" står det på tidningen

"är du en liten komiker" tjuter systern och börjar kitla honom

"det står ja storasyster du får gärna göra en fläta på mmig" säger hon kärleksfullt.

hunden stirrar på mig, han vill ha kättbullar.

ute är det varmt, jag borde plocka bären av rödvinbäsbusken.




Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards