Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Marie - 10 augusti 2008 21:40

glömmer man bort att det finns en värld utanför grinden till ens trädgård, en värld långt utanför landets gränser och att man i dessa länder ockskå läser den dagliga tidningen. I vissa av dessa länder förekommer censur och förtryck medan pressen i andra länder är fri.

Hur som haver hör man allt som oftast hur det citeras från dessa tidningar och om man vill vidga vyerna och horisonten så har UD en fantastisk länksamling som jag helt frankt tänkte dela med mig av här. För övrigt brukar jag med jämna mellanrum surfa in på the new yorker och läsa bara för att hålla mig lite allmänt ajour, trots att det är trettio år sedan jag trampade trottoarerna i den staden.

men här är länkarna till världens olika tidningar.

tjingeling:

http://www.annalindhbiblioteket.se/links/dagstidningar.asp


Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards