Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Marie - 18 februari 2008 11:47

jag har kommit på formulan. Hemligheten, dock inte ungdomens eviga källa utan hemligheten bakom många besök på ens blogg. Den 1 juli hade jag 91 besökare. När jag gick in och kollade hur man hittat fram från Google såg jag att man sökt på Jippikajej motherfucker - som alla vet är det ju en berömd filmreplik av Bruce Willis i filmen Die hard.

Jag använde den som ett kfartuttryck av okänd anledning. När jag bloggar brukar jag liksom tömma hjärnan på det soml ligger längst närmast yan och skvaplpar. JAg liksom bara skummar av det där vita på toppen av vågorna och knattrar ned på min maskin, för att liksom tömma huvude tpå tankar.

Nå. Om jag i stället använder min tid till att tänka ut heta namn i gossipvärlden dvs skvallervärlden, så innebär det att det alla vill ha är hett skvaller om en kändis. Så om jag nu toppar min rubrik med Britney och Paris Hilton betyder det att jag kommer att dränkas i besök... vad nu det ska vara bra för. alltså glömd et här inlägget - det är bara en test.. för att se om min lilla tes stämmer...blip blip

Av Marie - 18 februari 2008 11:25

att åter vara vänner. Ibland tänker jag bra när jag tänker, så jag ringde upp, vi tala de ut och sade båda dom där tre viktiga orden "Jag älskar dig". Så nu är allt lugnt igen. Jag sitte ri köket och går igenom mitt manus. Jag lyckas aldrig läsa igenom hela utan att börja peta i det. Härom dagen lyckades jag läsa hela för jag hade gjort en pdf fil som det inte gick att ändra i. Jag har tagit bort ytterligare en eller två scener, men det märkliga är att då kryper det alltid in en ny scen i stället för den gamla. Det är svårt att korta och ta ned tempot.


Lite trött känner jag mig - som vanligt - men piggare nu. Inte alls lika illamående som i helgen. Det är måndag i dag och vi har kört lilla Mickey till Djurjukhuset. (en söt liten takråtta - som jag trots allt är livrädd för. Det är nedärvt det där, skräcken för ormar och gnagare - spindlar är inte lika otäcka tycker jag) Hon har en stor böld under höger framben. Vi lämnade henne hos vetrinären. Dom ska ringa när operationen är klar.

"jag saknar henne, tänk om något händer" säger den yngsta bekymrat från kylskåpet. (jag kommer plötsligt att tänka på underskåpet till kylen - fyrsskåpet. Den där dagen när hennes lilla mus, nej det var ett marsvin; "Charlie arsvin den andra",  hon har haft många smådjur genoom åren. Den dog en dag och jag fick flytta den från buren. jag la dess lilla kropp i en tygsvepning och lirkade ned den i en skokartong. Undertiden grät jag hysteriskt. Döda söta smådjur har den effekten på mig. Det är inget mot hur  hysterisk jag var och hulkade och grät när jag skulle begrava kaninen som hette "Charlie Kanin - den första"....Sedan lade jag skokartongen i frysens nedersta hylla så hon skulle kunna ligga där tills det var dags att begrava henne...av någon anledning kunde det inte ske genast. Marielle var bortrest, tror jag, så det fick anstå och - tja föruttneleseffekten gör ju att det börjar lukta, så jag slutförvarade henne i frysen till dess att hon skulle läggas i jord och begravas)...


Medan jag sitter med dessa förbjudna tankar i mitt huvud sticker hon ett filpaket under näsan och undrar "är den här filen bra". Vi konstaterar att det står den 25e på toppen av paketet, varpå hon hällr upp i en skål, störr över ett ton flingor och går ut till teverummet. Hon lugnar sina nerver med att se på topmodel. Sj'älv oroar jag mig mer för fakturan än lilla Mickeys hälsa. Som tur är kan man ta operationen på faktura. Det betyder att man kan betala när man har lust.

Den kommer nog att förfölja mig resten av året den där operationen. kanske kan man stycka upp den i så många bitar att betalningen inte blir så kännbar, mest svindyr ränta liksom...

Kranen strilar - den har slutat droppa och drrrrbla - nu strilar den. Det är tre dagar kvar tills min sambo kommer hem från vistelsen på kanarieöarna. Jag tror jag ska glädja honom med en lista på grejor att göra.

1) laga kranen 2) laga kontakt i köket 3) bjuda mig på en weekend i Paris ....jag är ju så djävla avundsjuk på att inte jag har fått en gratis resa av landstinget, fast å andra sidan besväras jag inte heller av psoriasis.


Jag har tre dagar på mig att städa upp hemma men jag tänker itne börja i dag, möjligen i morgon.

nu ska jag åter kasta mig över mitt manus, eller göra kaffe...hmmm. vi får se.




Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards