Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Marie - 8 februari 2008 06:46

kranen i köket läcker. Det är morgon 6,46. Måste klä på den sovande sonen, önskar någon kom och klädde på mig. Gnuggar ögonen, sitter krökrt som en makaron. När klockan ringer - eller telefonen som jag ställde på väckning halv två i natt när jag kom hem från jobbet - vill jag INTE kliva upp. Men jag gör det. Viljan är starkare, viljan och moralen.


JAg klär på sexåringen, ena strumpan är trasig, men jagorkar inte. Det får vara. Snart ska han skjtsas till förskoleklassen och när jag åter är hemmavid och åter fiskat upp morgonens upplagor av DN och lokalblaskan ur brevlådan, då är jag för pigg för att somna. Just nu skriker min kropp efter sömn. Då måste jag sätta mig och läsa i dessa tidnignar till dess att det sticker iansiktet. Då  kan jag zombiaktgt stapa mot sängen, vräka mig omkull, oftast med kläderna på och sova fram till klockan tio eller elva - eller hemska tanke - vad skulle Luther säga - ända till tolv. Gud så sköntatt sova, tanken gör mig säll. men nu handlar det bara om att besegra viljan, få i gång sonen och köra honom mot skolan. Gsp.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards