Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

ny bekantskap

Av Marie - 30 juni 2008 19:52

i dag har jag gjort en ny bekantskap med en tjej från byn som gjort en livslång resa från Bangaloor i södra indien till vår lilla by. Jättetrevlig och det är alltid roligt när man träffar en ny människa och känner. Dig vill jag lära känna.

Det fyller en liksom med glädje.

Vi möttes över en kopp kaffe på ett åttioårskalas. Världens sanbbaste tant på spark och cykel bjöd hem oss på försenat åttioårskalas. Min gamla väninna, hon som kanske blir min nya väninna och jag.

TAnten hade bakat och stått i i sitt vackra bondkök med utsikt över ängarna. Bullar hade färdigställts samma dag. Hon passade upp med kaffe och the och man fick nästan dåligt samvete, ville hjälpa till. Hon är så glad och så ung till sinnet - tanten. Lånar böcker från bokbussen, välkomnar alla som flyttar in nya till byn. Hoppas att manb lir som hon när  man blir till åren.

Så ringde dottern hons om är äldst och sa "nu får du komma hem mamma" ochlaga blodpudding åt din son. "Det kan väl du göra" kontrade jag. "Nä, jag tänker inte ta i kött" säger hon som är en av familjens alla vegatarianer. JAg suckade och konstaterade att kalaset var över för våran del, bara att åka hem och laga blodpudding. sonen uppskattade blodpuddingen och att mamma äntligen kom. Han tyckte mindre om att vi inte hann bada i dag. Så kom muminmamman (eller barnens mormor, jag kallar henne muminmamman för hennes fridsamma upsyn) och tog över. Jag fick sätta mig i den nya miljöbilenoch åka itll jobbet. Jag lyssnade på studio ett som sände från Bredträsk i norbotten - eller är det västerbotten - det ligger utanför Boden. JAg vet för jag har en vän från den lilla byn.

Det var en Lizzy Persson som haft en brunbjörn i "pärlanne" dvs potatislandet. Nu var det direktsändning och björnhype upphöjt i hundranittio. Och jag fick min björnskräck något lindrad. Det finns inga vetenskapliga bevis för att björnar är farliga för bärplockare hettte det - men samtidigt fick jag veta att det var som björntätast där jag tänkte plocka bär med min mamma på sensommaren, hur ska jag ställa mig till allt det där...rädd och trygg på samma gång. Det´kommer att sluta med attj ag bangar ur.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 15 juli 2011 16:17

har jobbat näst sista veckan före semestern. har varit i min övernattningslägenhet och tryckt några nätter för att spara bensinpengar. Det går till så här. Man kliver upp på morgonen, äter myssli och mjölk, sedan ser man på några episoder av sex and ...

Av Marie - 14 juni 2011 12:21

idag blev jag uppringd av en pigg tjej på Stage pool. Jag är med i en grupp om fem som ska coachas. Jag nappade på detta för jag tänker att jag ska upp på banan. Jag måste ta tag i den tappade fanan. Nu är det dags- jag är full av förväntan inför d...

Av Marie - 13 juni 2011 23:48

http://insideoutnyc.wordpress.com/  

Av Marie - 31 maj 2011 13:10

http://www.youtube.com/watch?v=tBGngixvQmE&NR=1   Kitty you go girl, kan avdramatisera det mesta - som här i Mensbloggen. ...

Av Marie - 31 maj 2011 12:57

Det är något märkligt med gamla hus. ATt städa ur dem. I april städade jag ur det hus där jag levt med barnen i ungefär nio år. Nio är i princip en hel barndom. Jag gick igenom arbetsrummet och penslade mej likt en arkeolog ned lager för lager, grävd...

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards