Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Marie - 15 juni 2008 22:11

som Strindberg sa...och han sa det genom en karraktär i Ett drömspel och jag har glömt exakt i vilket sammanhang, men visst är det synd om dom - om oss. Hur vi krånglar till och komplicerar allt, i relationer, missförstånd, mellanmänskliga konflikter - det kan göra en så ledsen i bland. Man önskar man kunde sitta på en brygga och dingla med benen och vända allt ryggen ett tag, bara meditiera -insupa frid och ro, ta time out liksom.

Nu när äpplena snart blommar, vore det skönt att ligga på rygg och se molnen glida förbi på himlen - ligga och filosofera med ett grässtrå i munnen och låta timmarna gå - chilla ta det lungt. Jag tror jag ska sprätta upp plasten på nått av de där tre cd-kasetterna som kommer i brevlådan hela tiden med meditation och annat. Dom bara kommer och kommer och jag fattar inte hur, tror det har att göra med någon enkätundersökning på internet och vips blev jag prenumerant och har inte en blekaste aning hur man säger upp det, och funmobile bara skickar reklam till mobilen och en gång skickade jag ett sms tillbaka och sa "jag säger upp mitt medlemskap" men det var nog ingen som läste det, för det kommer nya reklam sms i knippen om tre och tre. vad göra. vad göra.

när allt jag vill är att kasta in ett vedträ i spisen, stå barfota på mitt köksgolv och koka maskrosmarmelad på spisen och se humlorna och fjärilarna dansa i rabatten utanför fönstret.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards