Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Marie - 11 juni 2008 21:11

efter den där promenaden runt sjön när fötterna svällde upp, protesterade hela kroppen, länge, grönt snor rann ur näsan och lederna värkte, huvudet sprängde och ögonen rann, jag var förkyld i över en vecka och nu först id ag är jag någorlunda normal. nu gruvar jag mig för att ge mig ut på nytt, men jag måste ta mig i kragen, ta mig upp ta en runda runt sjön, för blir det inte i morgon blir det ALDRIG och då blir det ingen MARA och då ger jag upp och förvandlas till en fet soffpotatis soms er ut som mamman i filmen av Lasse Hallström "Whats eating Gilbert Grape" ni vet dendär jhonny depp vänstrar med en uttråkad hemmafru och där Leonardo di caprio spelar hans utvecklignsstörda lillebror.

Av Marie - 11 juni 2008 20:59

jag fick en kommentar i dag på min blogg av någon som heter ANnika och skriver att jag är supermamman som klarar allt, fan vad glad jag blev.

precis i dag när jag sitter i studion och känner mig så där trött på min egen röst och jag undrar vad man nu ska få ut av livet, inte ens en liten flirt eller förälskelse att hoppas på på jobbet. Alla utsedda offer verkar så trista och grå och själv var jag väl nästan genomskinlig, sådan kände jag mig..när jag fick det där meddelandet.

det gladde mig liksom. Det kändes som att det man gör makes a differens.


Min dator crashade nästan och i den har jag alla mina filmmanus halvskrivna noveller och konstiga dagsedlar. Tänk vad glad jag blev när den hostade till och fick nytt liv när min svärson lade sin magiska hand över den.


nu ska jag tömma,rensa och byta hårddisk och sedan ska jag ta tag i den där romanen,d en där musikalen och  i sommar ska jag läsa böcker om Kina och chokdoktrinen av naomi klein, känner mig sugen på det liksom, mer sugen på det än en sommarflirt.

hopp och hej leverpastej

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards