Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Marie - 24 juni 2008 17:58

för att KAtarina vill hjälpa mig att skriva färdigt min musical, faaaan vad kul.

Det känns som närhet är viktigare än avstånd här. Att vi bor i samma by, är ungefär lika galna - fick precis veta att också hon samlar på buddhor.

Att vi trivs i varandras sällskap och att hon hör musik i sitt huvud, medan jag ser bilder. hur bra kan det inte bli.....

....så är jag glad för att det i vårt land finns bibliotek där man kan låna böcker. Det kan man ju förvisso även göra i diktaturer, men där får man inte låna vilka böcker vi vill. Jag är medveten att den här borgerliga regeringen gör allt för att strypa alla kulturella uttrcyk med sina hårda a-kasseregler, men än har de inte infört avgifter för bibliotek. Glad ihågen stegade jag in och hittade utländska avdelningen. lånade genast en bok på lätt tyska och en ordbok, för att kunna lära mig så pass att jag kan kommunicera med föräldrarna till lilla nyinflyttade pojken i byn. Alla pratar tyska och jag får inte upp orden, min skoltyska är inte vad den borde vara, men jag tror starkt på det där att jobba med det undermedvetna.

Av Marie - 24 juni 2008 17:12

och jag har INTE

- kommit i form och blivit beach 2008

- haft utflykter och picknickar

- badat i insjö (ej heller i havet)

- plockat sju sorters blommor och lagt under huvudkudden

men jag har dansat runt lövad midsommarstång med pride"regnbågsflaggan i topp" vackert dekorerad av mina älskade barn

- suttit och snapsat under ett paraply

- gått nakenbarfota och haft turen att få maskrosor som fastnar mellan tårna

- lärt nyckelpigor att flyga

- fiskat

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards