Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Marie - 27 juli 2008 19:15

hon var där i vimlet bland knallarna och stånden, barnen sålde väskor de själva sytt och när allt var över och jag betalat nästan hela bordsavgiften gick de back hundra kronor - sånt är livet.

de sålde även goda råd, mormor köpte ett för fem kronor, hon fick rådet "följ aldrig med någon främmande hur fina kaniner eller hur gott godis han än vill bjuda på"

deras snälla farbror Steve köpte också ett gott råd och fick detta;

"tvätta alltid händerna när du har bajsat"

Eva köpte en kram för en femma.

Ingen köpte hallonbuskarna och eneträden som jag så kärleksfullt dragit upp ur slänten, med rotsystem och allt.

Ingen köpte stenarna med god kraft som de kramat in medan de tänkt rena altroistiska  tankar och lyssnat på inspirerande musik. Trots att de låg utlagda i en fin handdrejad keramikskål omgivna av min heliga lilla ko statyett, med en grön velourturban omsorgsfulltlindad över hornen .

KAtarina köpte väskan som lillstrumpan jobbat mest med, jag saknar den för den är sydd med ett tyg som en gång hängde som draperi mellan mitt rum och klädkammaren, det är blekt och lite grönt gobelängaktigt och jag har liksom vuxit upp med det - men nu vet jag att Katarina går kring med en väska med ett nött och älskat, åldrat tyg.

Ja just det ja - jag kramade om katarina. hon var där med sina barn och Angie fyllde år så hon fick åka häst och vagn och nästan allt hon tittade på. hennes man var och trubadurade - hon saknade honom mycket och såg fram emot att jag skulle printa ut min musical nu när svärsonen lagat datorn. Hon har många melodier och låtar på gång och jag är glad att honska kliva ino ch ladda musikalen med nny energi - det kan bli något.

det blir något

det blir succe

det är jag övertygad om

nu sedan jag börjat lyssna på

the secret

jag brainwashar mig med den på väg hem från jobbet om nätterna.


Av Marie - 27 juli 2008 19:11

wow lalalalla life goes on.

i dag såg vi skeppet Ghöteborg lägga till, trängdes med många andra. koolast och mest minnesvärt en farbror i rullstol med kaptensmössa och piratflagga på permobilen. han var mest rock´nroll i dag av alla. för övrigt väldigt varmt och så fyllde dotterns pojkvän år, uppvaktade med zapatist tröja. i går stod jag och diskade och sålde fruktsoppa för röda korset - hoppas det rullar in pengar till verksamheten, i fjol drog vi in 25 000 kronor.

finemang...


vill du veta mer om ostindienfararen - följ länken;

http://allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/29939


Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards