Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Marie - 10 juli 2008 20:09

fan vet varför men jag har bestämt mig för att det här är första dagen på resten av mitt liv.

så nu  går vi vidare och allt ärmöjligt - det finns inga gränser det är bara jag själv som sätter dom. plötsligt blir jag upptäckt, rik och berömd - men åter till vardagen.

i dag har jag klappat och smekt halsen på en vit underbar islandshäst som heter Apollo. Det har flyttat en familj från tyskland hit till byn. De är stora och runda och vaggar när de går. Var sin cowboyhatt har de på sina huvuden och de är snälla och vill gärna ha kontakt med människorna.


Jag är alltid pigg på att ta kontakt med nya människor lite över allt och är väl ganska osvensk i mitt sätt att vara, varför vi möttes på ICA-nära. Nu håller vi långsamt på att bli vänner, men språket är svårt, men med stora gester och ett lexikon och lite skoltyska kommer man långt. De har skaffat sig ett paradis med sin lilla gård och sina hästar och deras lilla son som ibland leker med min son. Mellanflickan ska börja sköta deras hästar och hon jublade av glädje inombords när hon fick rida barbacka i dag.


Resten av dagen har gått i tröttöhetens tecken, ty jag somnade tre och väcktes sju av en folkilsken dotter som försovit sig och ville ha skjuts till jobbet. Men väl framme vid den röda tegelbyggnaden fick jag en så gullig kram och en så fin ursäkt för det dåliga morgonhumöret så jag blev alldeles varm om hjärtat.

Några koppar kaffe senare som inmundigats med mellanflicka med nyklippt pojkvän, kom Marrku och Chatrin förbi så vi spelade lite fotboll. Marrku (53 år ung) och sonen highfivade varje gång vi gjorde mål och jag blev irriterad på en gren på äppelträdet som var i vägne när jag skulle målvakta mig. Sagt och gjort så sågade jag av den - det känndes skönt.


På vägen till jobbet lyssnade jag på the secret och där fick jag veta vad jag länge anat - man drar man till sig det man vill ha - eller snarare det man tänekr på, tänker man på olyckor i form av negationer jag vill INTE -drar man ändå till sig de där olyckorna - och tvärt om. Det heter "The law of attraction" Och nu går jag kring och tänker positivt enligt attraktionslagen och sanna  mina ord...tittar inte den där nya vikarien inte lite speciellt på mig. wow jag måste ha tänkt mig själv och mina fettvalkar riktigt snygga i dag.


Det är annat mot när man var yngre och gick på krogen, först söp man sig själv snygg, värre var när man söp man den tilltänkta on-night-stand-partnern snygg - det kunde bli en chock nästa morgon, när man vaknade. Man blev tvungen att bita av sig armen - som Coyoten, ni vet. (Coyote ugly, urkass film....sex and the city, lågvattenmärke med feelgoodkänsla. gillar dock samatha. önskar jag hade ett ego lika stort som hennes - ska tänka mig ett stort ego- stort som vänern eller kanske kebnekajse).


hmm. tänker i alla fall tänka till mig lite pengar tror jag mycket pengar.

men mest av allt soligt väder när vi åker till min bror och går på nöjesfält till helgen - och ännu mera sol när jag ochmellanflickan åker för att höra patti smith på stockholm jazz and blues festival

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards