Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Marie - 25 mars 2008 20:51

Som en svart inlandsis, eller ett fluffigt täcke av meninslöshet, sveper den in över mig och färgar av sig på mina tankar. Allt känns meningslöst. Jag läser mitt manus och ser att varje rad, varje stavelse är bekant. Jag läser och ser att jag inte kan skriva. Jag läser och inser att jagär en värdelös författare. Insikten slår med bävan ut hela självförsvaret. Jag ligger och stirrar i taket och undrar vad som kommer att hända. Jag undrar vad det ska bli av mig. Vad är meningen med alltihopa. Det känns meningslöst att slösat bort så många månader på ett manus som först hade substans men sedan plötsligt vittrades upp och blev innehållslöst. Insikten får mig att drappas av panik, en tyst panik. Jag ligger på rygg och gräver med pekfingret i min navel. Invid mig sover sonen och invid honom sover sambon. Och jag inser att allt är meninslöst. Jag inser attjag inte kan skriva och jag frågar mig – vad är i sådana fall meningen med alltihopa.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards