Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Marie - 10 mars 2008 12:42

alltså jag är fyrtiosju år och jag får inget gjort. JAg läser hela tiden i tidningar om människor som är yngre än mig och så himla lyckade, som ger ut böcker, skriver pjäser och regisserar film och här sitter jag och får inget, inget gjort, bara för jag jobbar, jobbar, jobbar för dom där dumma, dumma pengarna. Aldrig vinner man på skraplotter och hur fan bär man sig åt när man ska på kvartssamtal elelr är trött efter att ha jobbat natten och sonen ska ha plåster på knät och livet liksom bara hackar hål på min illusion om att jag skulle ha tid att sitta er och skriva ett filmmanus eller regissera en film. Det suger, det suger fett, jag kan inte strukturera mig, formera mig och jag som gett mig fan på att jag ska leverera manus den femtonde och när jag vaknar efter en fet lång period nattarbete är jag trött och inte ett dugg energisk, bara sitter här i mina skitiga, otvättade kläder och låter tiden gå. Fast det är ju meningsfullt att vara med barnen och så, det vill jag inte välja bort, jag vill bara välja bort jobbet, inte pengarna - för jobbet stjäl all min tid. Som nu i veckan när jag ska stå onsdag till lördag och sälja några fåniga djävla påskägg för det där löjliga eventföretaget för att tjäna lite deg. Its really killing me och i går på väg till jobbet hörde jag en intervju med Petra Revenue somv ar så himla intressant och jag kollade in vad hon gjort och ju mer andra gör ju uslare känner jag mig, fast livet är ingen tävling och man ska ta allt i sin egen takt och ändå känner jag att jag får inget kreativt gjort, jag bara tankar bilen, tvättar, går runt som en zombie och är trött och disken på diskbänken växer är det en kvinnofälla som slagit igen, är det löneslaveriet eller den här djälva borgeliga regeringen eller vad fan är det, SVARA någon

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards