Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Marie - 3 mars 2008 12:02

fast inte på oskarsgalan, utan för att jag har magkatarr och för att jag jobbade hela förra veckan som egentligen var min lediga skrivarvecka. JAg har jobbat extraskift på natten och ståt i butik och delat ut mat från Knorr och mat från polarbröd. Nu är jag sönderstressad och jag har ingen matlust och är vit i ansiktet och är trött, kroppen värker och jag har inte lust med nått. Men jag är i alla fall omgiven av ungdomarna (grannens flicka, yngsta dottern, mellandottern med pojkvän) Ungdomarna är mitt livselexir. De är alla så närvarande och underbara - som de vore utsända av en hemlig Gud för att göra mig glad.

Just nu sitter mellanflickan och henens pojkvän och pumpar på elorgeln i teverummet, det låter, vad låter det, vackert låter det inte. Det låter fruktansvärt illa. KAnske har det något med mitt sinnestillstånd att göra...

jAg sitter och rapar (tänk om jag hade råd med att köpa novalocol) och kämpar mot huvudvärken och den minsta visar stotlt upp sina secoundhand fynd. En dräkt med kjol i brunt med lagda veck. Vi har precis ryckt bort axelvaddarna och sprättat upp fickorna så de går att använda. Grannens flicka har lagt kopparslingor i sitt hår och sitter gäspande och undrar om hon ska färga överhåret blont. "Neej" vrålar jag. "Du vill väl inte bli en dum blondin"

 "Men för helvete gå och smäll till honom" säger den yngsta flickan irriterat om pojkvännens jazzande på elorgeln. Det låter som om han går på något, eller så gör elorgeln det. Hon kontrar med att skruva up Patrik Isaksson på sin dator. "Jag dödar honom snart" säger hon när han börjar spela "KAlle Johansson" med bakgrundskomp som liknar bombkravader frånLibanon. Jag ser ut på snön som täcks av små kattspår och önskar jag vore lite pigare så jag kunde motionera och gå runt sjön. Nu msåte jag hämta kraft så jag orkar jobba i natt. I bland är livet tungt. Men jag har hi alla fall bläddrat ienom mitt manus och kommit fram till att jag måste samla mig för mormoderns karaktärs/nyckelscen. Sedan ärdet inte mycket kvar innan jag kan skicka det till regissör, lite plotter bara som att kolla scennummer och annat.

Nä nu vet jag itne vad jag ska skriva mer. hopp och hej, leverpastej

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards