Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Alltså

Av Marie - 31 mars 2008 20:29

idag så sov jag ända till tolv - fast det är inte riktigt sant. För först klev jag upp klockan sex och lämnade sonen på fritids så han skulle få i sig frukost, sedan åkte jag hem och lade mig och sov och vaknade inte förrän solen stod högt på himlen. Månne det bero på att jag jobbade natten före det.


Så jag var så där lite seg som man kan vara när det bara är fyra timmar kvar tills det är dags att åka till jobbet igen då...för resan tar en timme....(börjar fem och jobbar mig genom natten). När man har så lite tid tänker man att man sak vara effektiv och laga sonens byxor som går sönder på knäna hela tiden, eller städa eller tvätta och sedan, tja sedan blir det liksom ingenting. Man hinner bara äta frukost och kolla lite på nätet och sedan vips är klockan fem i ett och då ska sonen hämtas från skolan och han är glad på alla sätt. FAst helst vill han hem till en kompis och det NUUU (han fattar inte att jag är trött och hungrig ochmåste hem och fixa saker innan jag ska åka och jobba - konstigt att han inte fattar det!)


Men vi plockar upp posten i brevlådan på väg hem (jag har ett väl utvecklat trick för det där, trycker på kanppen så rutan till bilen åker ner och svänger upp så nära lådorna att det liksom låter duns.duns.duns - när backspegeln viker sig mot plastbrevlådorna. Sedan sträcker jag mig allt jag kan och lite till och hänger eller snarare häver mig ut genom fönstret och får ner en näve i den blå brevlådan där jag liksom vispar runt med handen och lyckas hitta all post och alla reklam som jag inte lyckats avsäga mig) och sonen hoppas allt vad han kan att det ska ligga monsterkort i lådan - det gör det naturligtvis inte, men däremot ett jättepaket från tradera med sex hundra fimärken påklistrade på utsidan. Jag sliter upp paketet för jag tror att det är dom där jeansen som jag vann på en auktion, men upptäcker till min besvikelse att det är ett set om två gardiner som jag glömt att jag löst in. I alla fall hänger jag upp dem i köket och känner mig lite stolt över att jag är så klimatsmart. Alltså handla begagnat ska bli min melodi. då släpper man nästan ut noll, bara paketets väg från hand till hand så att säga....MEn om vi backar i tiden har vi precis kommit innanför ytterdörren och precis då....

....så kommer femtonåringen ner för trappen (hon som är hemma och är förkyld). Så kommer nittonåringen och hälsar på för jag har kokat pastaknyten med svamp och ost och spenat. Vi äter och genast blir den nyss  så goda maten bara äcklig med all disk som bildas. JAg känner djupt och innerligt att jag absolut INTE har någon lust att ta hand om det där.


Så går tiden och snart är det dats att åka till jobbet och jag måste fixa till mig. Jag går på toa för att göra en "bonntvätt" (då blaskar man sig med fördel lite snbbt under armarna) bäst att tvätta muttan okså tänker jag och blöter ned en handuk och liksom tvålar in den så det blir en tvättlapp. Medan jag står där och tvättar muttan så ringer telefonen som jag av outgrundlig anledning får med mig på toan. Jag svarar med en hand på telefonen och med den andra håller jag handduken som jag tvättar mina nedre behag med så att säga.

Det är klassföreståndaren som undrar hur det är fatt med lilla strumpan (jag kallar mina barn för strumpan eller lillstrumpan - åtmindståne flickorna får heta strumpan.. det är han som är vilse i pannkakans fel... Staffan Westerberg, kan han ha hetat så eller är det politikern, nej han hette väl Bengt.... - han hade i alla fall en programserie med lillstrumpan och syster yster) . Herregud jag rodnar, tänker att "tänk om klassisen, magister Lång - han heter faktiskt så,  hör att det ekar, tänk om han fattar att jag är på toaletten.... och här står jag och .....tvättar min vagina...hemska tanke.

I alla fall så klarar jag samtalet rätt bra. Undrar om man får vuxenpoäng för sådant, att man klarar samtalet och lyckas hålla masken liksom - att man kan låta som om man gör något annat, viktigare...


Men klockan har tickat i väg ochjag har bråttom nu...så är det liksom bara att dra på sig kläder och åka. jag känner mig tjock och drar på mig en gul tröja och så sätter jag mig i bilen. Och på jobbet känner jag mig tjock hela dagen, eller natten, fast det är det ju bara jag som tänker på, men ändå. Ingen annan tänker på det, för så är det - det är bara en själv som går där och sneglar i spegeln och klämmer på valkarna i smyg..mEn då bestämmer jag mig att nu djävlar i morgon ska jag gå långt och nästa dag och nästa dag, jag ska gå bort dom där djäkla kalorierna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 15 juli 2011 16:17

har jobbat näst sista veckan före semestern. har varit i min övernattningslägenhet och tryckt några nätter för att spara bensinpengar. Det går till så här. Man kliver upp på morgonen, äter myssli och mjölk, sedan ser man på några episoder av sex and ...

Av Marie - 14 juni 2011 12:21

idag blev jag uppringd av en pigg tjej på Stage pool. Jag är med i en grupp om fem som ska coachas. Jag nappade på detta för jag tänker att jag ska upp på banan. Jag måste ta tag i den tappade fanan. Nu är det dags- jag är full av förväntan inför d...

Av Marie - 13 juni 2011 23:48

http://insideoutnyc.wordpress.com/  

Av Marie - 31 maj 2011 13:10

http://www.youtube.com/watch?v=tBGngixvQmE&NR=1   Kitty you go girl, kan avdramatisera det mesta - som här i Mensbloggen. ...

Av Marie - 31 maj 2011 12:57

Det är något märkligt med gamla hus. ATt städa ur dem. I april städade jag ur det hus där jag levt med barnen i ungefär nio år. Nio är i princip en hel barndom. Jag gick igenom arbetsrummet och penslade mej likt en arkeolog ned lager för lager, grävd...

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards