Alla inlägg den 23 juni 2007

Av Marie - 23 juni 2007 20:50

rastlösheten sticker fram sitt fula ansikte. Jag har inte kunnat skriva som jag vill för min lilla femåring har varit ledig från dagis hela månaden. Jag bidar min tid - men undrar samtidigt om jag tappat förmågan. JAg längtar och bävar...denna jobbiga blandning. Korta stunde ri taget känner man sig hel, när man just skapat innan kritikern inom en stuckit upp sitt fula tryne.Innan man ska börja skriva känner man fruktan, en rädsla för att förstöra, trots det är det något som fattas när man inte skrivit på flera dagar. Att skriva är en livslång klåda man inte kan vara med och inte kan vara utan. I mitt nästa liv ska jag bli musikalisk, bara för att se om det är samma förhållnigssätt man har till musiken som till orden.

Carpe Diem, men så här i midsommartid får man väl säga Noctem - eftersom nätterna är långa och ljusa, men jag har INTE gått genom sju hagar och jag har inte lagt sju blommor under kudden, men jag vet vem jag skulle drömma om i alla fall - men det är min egen lilla hemlighet.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards