Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Marie - 13 januari 2008 19:21

julgranen har somliga packat ner i kartongen för säsongen, andra lämnar in den till flistuggen eller somliga smyger med den i skydd av nattens inbrott, till soptunnan.

Själv tänkerj ag ta ner julgardinerna in att när jag kommer hem från jobbet. Tidigare år har grannarna haft vadslagning om när jag ska ta ner mina julgardiner. Jag tror att jag satt rekord 2007, när julgardinerna åkte ner i oktober. JAg har adldrig varit särskilt huslig av mig.

Men i år ska jag minsan chocka grannarna ochs länga upp nya gardiner och det redan i natt. Basta.

Huvudnyheterna för morgondagen är följande (läsern yheter för synskadade på natten - så även dom har en morgontidning på morgonen i sin mottagarapparat)

"Klimatförändringen hotar dricksvattnet"
"Julgransplundring i energins tecken"

"Fornminnen påverkas av skogsavverkningar"

 Det är lite läbbigt det här med växthuseffekten. Jag kom på mig att tänka följande tanke när jag skrpade en trisslott i veckan.

- om jag vinner en miljon måste jag lägga undan två-tre hundra tusen oss och barnen - i fall vi drabbas av växthuseffekten. Jag menar om golfströmmen upphör och det blir djävligt kallt här uppe, då måste vi kunna köpa biljetter och förflytta oss söder ut och gärna ha någonstans att bo också.

En väldigt egoistisk tanke. För det troliga är ju att det är dom fattiga länderna som drabbas av vårt konsumerande och var ska dom ta vägen.

REdan nu torkar floderna ut i Afrika. 70 procent av vårt vatten används till konstbevattning och jag tror inte alla gör som israaelerna (okej dom är djävligt dumma osm ockuperar palestinsk mark och det hatar jag) och använder avloppsvatten med kiss och bajs och vattnar grödorna med. Om somrarna vattnas många fotbollsplaner i vårt land med riktigt dricksvatten. Är det inte ett orättvist sätt att använda våra knappa resurser på så säg!?

det var allt för idag - tror jag.



Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards