Alla inlägg den 25 november 2006

Av Marie - 25 november 2006 19:57

”Vi drog barken av den gamla eken, så den stod naken”Sjöng Ulf Lundell. Lika dan vill jag stå där. Naken med min text. Den ska vibrera i varje andetag.

Av Marie - 25 november 2006 09:34

Lillebror har haft kompis på övernattning. Upptäcker vilken apparat det är att ha en femårig kompisöver natten. När man är fem år och inte är hos mammaär det mycket som ska stämma för att man ska känna sig trygg.Pojkarna lekte av hjärtans lust. Först drog dom ned alla madrasser och kuddar och täcken på golvet i vårt sovrum. De fäktades med piratsvärd och strödde jordnötsringar runt golven i alla rum. Nattningsprocduren tog tre timmar. Min pojke drog av sig alla kläder och sprang runt naken. När jag i anständighetens namn försökte få på honom kalsonger, vägrade han och skulle ha dom på huvudet till kompisens stora förtjusning. Det tog ungefär en timma att göra klart i vilken säng de skulle sova. Skulle kompisen sova ensam i den lilla sängen eller skulle de dela madrass på golvet. När alla sagor var lästa låg mamma dvs jag som en makaron i en liten krok längst ned på madrassen. Pojkarna låg tätt intill varandra och sov. Jag smög in till mig och lade mig på den stora sängen. Fem på morgonen kom lillebror och väckte mig. Mamma, kom och lägg dig med oss. Gäspande gick jag och lade mig på en nu nedkissad madrass och försökte sova som en mackaron längst ned. Jag huttrade för de små gossarna hade lagt beslag på alla täcken. Nu sitter de och spelar tevespel i teverummet. De kör racerbil. Fast när man är fem år och inte är hos mamma är det svårt med frukost också. Det kan räcka med att man brer på smöret på fel sätt på mackan, eller att leverpastejen är av fel fabrikat, eller att man blandar oboyen på fel sätt, för att frukosten ska skita sig. Lillebrors pappa suckar och gör varmkorv och serverar. Pojkarna har inte tid att äta. De kör rallybil. Den som inte kör rallybil hejar på den andra. Men det är roligt att se att dom trivs tillsammans. Man måste hjälpa sina barn på traven i den där åldern, att utveckla sina sociala nätverk. Nästa gång kanske Lillebror kan sova över hos kompisen och då är det hans mamma som får gå igenom alla undelriga procudurer för att få domo att somna och att äta.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards