Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Marie - 16 augusti 2009 10:15

i morgon blir det hemfärd. Vi arbetar på med vårt presentationsmaterial, det är merjobb än man kan tro. Just nu skriver vi på bibeln, dvs hur alla kraktärer är i sig själva och i förhållande till sina "medmänniskor" i teveserien.

I går jobbade vi precis hela dagen ända till klockan åtta när vi gjorde avbrott för att se på Glenn, en svensk roadmoavie på teven. Vi tyckte båda om den. Det kändes som man hämtat inspiration från börderna Kaurismäkis sätt att hantera det finska svårmodet och ordlösheten. Tror den får tre och en halv brödrostar av fem möjliga. Sedan drack vi vin och diskuterade livet. Det är tur att jag åker hem snart, annars blir jag alkoholist. Jag har druckit vin varenda kväll sedan i torsdags. Men i kväll tänker jag ta det lugnt för jag ska köra bil i morgon - köra långt - hundra mil.

I fredags var vi upp på Götaplatsen vid tiodraget på kvällen och såg Europes framträdande underGöteborrgsKalaset. Vår vän LEif fick panik av all trängsel så han åkte hem, men först hann vi svepa lite whiskey på en bar längs avenyn. Vid entren stod en mörk man och lät sig fotograferas med blonda yppiga skönheter. Vi trodde det var Dr Alban, men var inte riktigt säkra. Då reste sej Leif och sa med hög stämma (ungefär en meter ifrån honom) "Är du doktor ALban". Han svarade inte. Det tycker jag var roligt.

Sedan struntade vi i DrALban och drack mera Whiskey. Jack Daniel rinner så lent genom strupen på något sätt.

Nu är det söndag förmiddag och Marie står i dushen medan jag kopplar av i hennes arbetsrum innan vi ska sticka i väg till Västra Frölunda och hämta min bil. Jag gruvar mig redan för den långa färden i mrgon. Det är så jobbigt att köra bil så långt, men samtidigt så vansinnnigt mycket billigare. Soppan kostar cirka 1300 kronnor. En tågbiljett för mig och min dotter skulle gått på över tre tusen kronor...så vad gör man inte. Först blir det VArberg för att ta med yngsta dottern och sedan blir det Jönköping för att släppa på blivande svärsonen och så bär det av uppåt längs Vätterns blå vatten vidare in förbi LInköping, Nyköping, Stockholm, Uppsala. När man närmar sig Gävle tror man att man är hemma, men då har man ändå massor av  motorväg kvar att avverka. pust/suck


Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards