Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Marie - 23 juli 2009 11:25

http://www.youtube.com/watch?v=uw7_Pa1K3oU

 

emellanåt vill man ju göra något... make a difference som det heter på engelska.

Så vad kan man göra om man bor en bit från allfartsvägarna här i en håla i norrland. Ja i vår lilla byhåla ska det hållas en marknad på lördag och jag ska göra två arbetspass för röda korset. Diska och servera ut fruktsoppa till betalande. Hurra. I slutändan kan denna lilla handling generera cirkus några tusen (tjugo förra sommaren tror jag att det var) som går oavkortat till lämpligt projekt i världen.  Så tänkte jag att man kan toppa det hela genom att sy fyra banderoller i färgerna svart och gult som får hänga över bron som går över E4. Men jag är pank och hur ska jag fixa svart och gult tyg, en nöt att knäcka (men på fredag kommer pengar så om jag är snabb och effektiv som fan kan jag köpa textilfärg och färga några lakan i maskinen. Så är det bara att skriva texten "democracy in Iran now" ”Iranians, we stand with you. The World is watching.” och hänga upp dom på bron så kan fem tusen passerande bilister se dom. Alltid något).   På lördag den 25 kommer man att demonstrera utanför Iranska ambassaden i ungefär femtio städer världen över. Dessutom i Göteborg  Gustav Adolfs Torg klockan 3.00 pm samt i Stockholm:http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=3783705

på facebook finns gruppen GLobal action 4 Iran, som man kan gå med i.

Alla vill väll ha demokrati, så varför tveka - häng på!!!

Av Marie - 23 juli 2009 10:04

men när jag ska drömma behöver jag lyssna på Frida Hyvönen.

hon är underbar:

http://www.youtube.com/watch?v=dej1hxnZBzE

 som här i dirty dancing

Av Marie - 23 juli 2009 10:00

äntligen ett punkband som slår åt alla håll från lilla övik...

Lyssna på kyrkans makt! av LivSlakt&Maskin
http://www.myspace.com/livslaktochmaskin

underbart på min ära, underbart.

UT med mer ilska, fan vad jag älskar punk.

Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards