Alla inlägg den 18 november 2008

Av Marie - 18 november 2008 23:32

och jag har massor av mil hem inatten....fan vad jobbigt det kan va ibland.

Av Marie - 18 november 2008 18:45

lyssnar jag på radion. kör om långtradare och måste ge mig ut i snömodden, vet inte om det bär eller om det här är det sista jag gör. alltid lika dant, varje vinter innan man vant sig med halkan snön och hantera bilens krängningar.

På radion hör jag om alla varsel...tänker på ledaren där det stod att Anders Borg sagt att denna kris är lika djup som den på trettiotalet...Vart är vi på väg funderar jag...för dagen innan hörde jag någon prata om att år 2030 skulle jorden vara sex grader varmare om länderna inte tog  sitt ansvar fullt ut. När finanserna krisar springer nationerna och lägger till miljarder, men när klotet är på väg att upphöra med liv...så är det ingen som verkar fatta, innan det är för sent. Då kan man sitta med sin BNP höjning när isarna smält..isarna i de höga bergen som är jordens vattenresarvoar. Var ska de då hitta sitt dricksvatten i sydamerika, nepal, indien - you name it.

varför kan ingen se att vi sågar av den gren vi sitter på.


Presentation

Omröstning

Vilklen är Bästa åretom aktiviteterna?
 Att gå barfota i gräs
 Att gå barfota på grus
 Att gå barfota i gyttja
 Att trampa vindruvor barfota
 Att gå barfota i varm sand
 Att gå barfota i våt sand
 Att få maskrosor mellan tårna när man är nakenbarfota
 Att gå barfota på varm asfalt
 Att gå barfota på kall asfalt
 Att gå barfota på sn och is

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

arbetsgivare

Marie Buhrs CV med mera lösenordsskyddat


Ovido - Quiz & Flashcards